Legutóbb pár nap alatt elfogyott a rugalmas utazóknak szánt tízezer darab All You Can Fly bérlet, ami a légitársaság vezére szerint sikeres, de a környezetvédők nem lelkesednek az ötletért.
A Wizz Air augusztus elején indította el „All You Can Fly” programját, amelyben az utasok az 599 euróért (236 ezer forintért) megváltott bérlettel egy éven keresztül 9,99 euróért (4 ezer forintért) vásárolhatnak repülőjegyet. A kedvezményben részt vevők a Wizz Air hálózatában foglalhatnak jegyet, azonban csak 72 órával az indulás időpontja előtt választhatnak a rendelkezésre álló úti célok közül.
A fapados légitársaság összesen tízezer bérletet hirdetett meg, ami annak tekintetében nem sok, hogy a légitársaság évi 50 millió utast szállít. Nagy sikere volt az újításnak, mert alig több mint egy héttel az akció meghirdetése után elfogyott az összes bérlet.
Most egy újabb adag kedvezményes bérletet értékesít a Wizz Air: az elkövetkezendő hetekben újabb 15 ezer tag számára nyílik meg a program – mondta Váradi József vezérigazgató. Szerinte óriási igény van erre a lehetőségre, amely főként azoknak ideális, akik gyakran utaznak, és rendszeresen ingáznak egy-egy meghatározott útvonalon, vagy nyitottak arra, hogy rugalmasan foglaljanak az utolsó pillanatban, így megkaparintva a legolcsóbb jegyeket.
A környezetvédelmi aktivisták azonban nem lelkesednek az ötletért, szerintük a kedvezményes, olcsó rendszer bevetése hozzájárulhat a repülőgépek által okozott környezetszennyezés fokozódásához – írja az Independent.
Anna Krajinska, a Transport & Environment brit igazgatója szerint a Wizz Air új kedvezménye rámutat arra, hogy az iparág mennyire nem törődik az éghajlatváltozással kapcsolatos problémákkal. „A repülés nem olyan, mint egy büfé, ahol az emberek korlátlanul zabálhatnak, hanem komoly következményei vannak a bolygóra nézve. De nem vagyunk tehetetlenek ezzel a felelőtlen vállalati magatartással szemben” – mondta. Szerinte a légi közlekedés megadóztatása nem működik hatékonyan, sokkal inkább fontos, hogy az utasokat fenntarthatóbb közlekedési módok felé tereljük: a vasútra való áttéréssel az embereket és a bolygót is megvédhetnénk – tette hozzá Krajinska.
Váradi szerint ez csak propaganda. „Az emberek utazni akarnak. Az igazi kérdés az, hogy hogyan teszik ezt a legkisebb környezeti terheléssel” – mondta, majd eldicsekedett azzal, hogy a Wizz Air éppen most kapott elismerést: ők a legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású légitársaság Európában.
Simon Calder, az Independent utazással foglalkozó tudósítója az „All You Can Fly” program bejelentésekor így nyilatkozott: „amíg az utas olyan helyet foglal el, amely egyébként üres lenne – és ez a Wizz Air határozott terve –, addig nem igazán van hatása annak a kis mennyiségű felhasznált üzemanyagnak, amelyet a személy és a poggyásza pluszsúlyának utaztatása eléget“. Calder éppen ezért úgy gondolja, hogy ez kevésbé káros, mint a normál jegyvásárlás, ami egyébként keresletet teremt.
Kiemelt képünkön Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója látható.