A japán Kanszai repülőtéren még a bőröndök fogantyúját is a megfelelő irányba fordítják, egyes poggyászokat pedig személyesen adnak át.
Az Oszakai-öbölben található Kanszai nemzetközi repülőtér három évtizedes működése alatt nem fordult még elő, hogy csomag elveszett volna. A kiváló eredménybe nem számolják bele azt, amikor egy másik reptér dolgozói hibája miatt alakul ki kavarodás.
A több megyét is kiszolgáló japán légikikötő soha nem veszített el bőröndöt, golfütőt, babakocsit vagy bármi mást. Az ott dolgozók ezt szerényen veszik tudomásul: „mi csak követjük a szabályokat, és tesszük, amit tennünk kell” – mondta az AFP-nek Csujosi Habuta, a Kanszai egyik kiszolgáló cégének felügyelője.
Nincs különleges képzés a reptéren dolgozóknak, akik így is mindenre odafigyelnek: azért, hogy elkerüljék a bőröndök sérüléseit, a fogantyúkat olyan irányba igazítják, hogy az utasok könnyen felvehessék azokat a szalagról, ahova már a járat érkezését követően 15 percen belül felkerülnek a csomagok. A törékeny tárgyakat, babakocsikat, szörfdeszkákat, síléceket közvetlenül az utasok kezébe adják – mondja Habuta, aki munkatársaival naponta 3000 csomagot kezel.
Japán egyik legforgalmasabb nemzetközi repülőterét áprilisban a SKYTRAX brit székhelyű, repülőterek értékelésével foglalkozó szervezet a világ legjobb poggyászokkal tevékenykedő repülőtérének minősítette.
„A Kanszai repülőtéren mindenki büszke erre a teljesítményre” – mondta az AFP-nek Benoit Rulleau a repülőtér társ-vezérigazgatója. Rulleau elismerte, hogy egy olyan repülőtéren, mint a Kanszai, ahol viszonylag kevés átszálló utas fordul meg, könnyebb elérni a nulla százalékos elveszettpoggyász-rátát. Hozzátette azonban, hogy az eredmény a személyzet hihetetlen odaadását tükrözi.