Magyarországon is elindult a Allegro, a Mall.hu pedig önálló áruházzá válik az Allegro platformján belül.
Elindult az Allegro.hu, a lengyel online piactér magyar változata – jelentette be a vállalat. A közleményben arról is írnak: az Allegro magyarországi bevezetésével a Mall.hu – amely 2022 óta az Allegro márka része – önálló áruházzá válik az Allegro.hu platformon belül.
Az egyik legnagyobb európai e-kereskedő cég még augusztusban hirdette meg partnerei számára a magyarországi piacra lépés lehetőségét, így azt már akkor sejteni lehetett, hogy a karácsonyi szezonnak már úgy futna neki, hogy akkorra megjelenik az itteni piacon.
Az Allegro felületén több mint 150 ezer – döntő többségében lengyel – kereskedő található, akik 130-150 millió terméket kínálnak. A vásárlói bázis 2017 óta több mint megkétszereződött, 2023-ban 20 millió vásárlója volt, akik évente közel 450 millió rendelést adnak le az oldalon keresztül.
Amikor a nyár végén megérkeztek az első hírek az Allegro terveiről, Palocsay Géza e-kereskedelmi szakember, a GLS Eastern Europe stratégiai igazgatója úgy kommentálta azokat: az Emag meggyengülésével mások is pozícióba tudtak kerülni, ebből a szempontból az Allegro jó időben léphet be a magyar piacra. A közvetlen versenytársak gazdasági háttere jóval szerényebb, az igazi kérdés az üzletpolitika: ugyanazokat a termékeket kínálják-e majd, mint a Temu, csak drágábban, vagy európai, de Magyarországon csak korlátozottan hozzáférhető márkákat próbálnak behozni.