Több szóda és szörp, kevesebb műanyag palack fogy – ezt tapasztalja a legnagyobb szénsavasító készülékeket gyártó cég a palackvisszaváltás bevezetése óta.
Jelentős mértékben nőtt a szénsavasító készülékek iránti kereslet, amióta bevezették a palackvisszaváltási rendszert (DRS) – derül ki a SodaStream közleményéből.
Az idei év első nyolc hónapjában több mint 50 százalékkal emelkedett a szénsavasító patronok értékesítése a tavalyi év hasonló időszakához képest a cég tapasztalatai alapján. A szénsavasítók eladásai pedig még ennél is nagyobb mértékben, 70 százalékkal nőttek a 2024-es év első három negyedévében. Szörpöket is egyre többen vásárolnak.
A cég termékmenedzsere azzal magyarázza a szóda népszerűségét, hogy időigényes és bonyolult a műanyag palackok visszaváltása, ráadásul a kisebb boltokban gyakran nincsenek visszaváltó automaták sem.
A nagyobb áruházak is azt tervezik, hogy ahol csak lehet, kiköltöztetik a palackvisszaváltó automatákat az eladóterekből és még az üzletek előteréből is. Sokan ugyanis óriási zsákokkal érkeznek visszaváltani a palackokat, ami sem nekik, sem a vásárlóknak, sem a személyzetnek nem jó, mert a csúcsidőben zavarják egymást, és az automaták tisztán tartásával is meg kell küzdeni.
A boltokon túl a vásárlók is gyakran harcolnak a rendszerrel, szeptember elején arról írtunk, hogy minden második ember problémába ütközött, amikor palackot akart visszaváltani.