A cég ellen még egy évvel ezelőtt indult eljárás, és nem ők voltak az egyedüliek, akik feltehetően jogsértő módon tüntették fel az akciósként hirdetett termékeik árait.
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást.
A hivatal 2023 nyarán kezdeményezett eljárást három ruha- és cipőkereskedelmi webáruház, a CCC, az Answear és az About You üzemeltetőivel szemben, mert feltehetően jogsértő módon tüntették fel az akciósként hirdetett termékeik árait. Számos esetben több különböző árat jelenítettek meg egyszerre, ezzel a versenyhatóság szerint gátolták a fogyasztók tudatos döntéshozatalát. A GVH szerint az akciók és kedvezmények mértékének egyértelmű ismertetése fontos elvárás, mert a vásárló ezek tudatában ítélheti meg az akciók keretében kínált előnyöket.
A CCC vállalta, hogy a jövőben csak kettő árat tüntet fel az akciók során, az éppen aktuális kedvezményes árat, és az árrendeletben előírt, akciót megelőző 30 nap legalacsonyabb árát, ahogyan azt is, hogy a tartós leárazásban résztvevő termékeit legfeljebb 60 napig – avagy amennyiben a 60 nap végén ismét csökkenti az árat, akkor legfeljebb további 60 napig hirdeti akciós termékként. Egyúttal a CCC lemondott azon jogáról, hogy a folyamatos többszörös leárazások után is a legelső akció előtti 30 nap legalacsonyabb árát tüntesse fel.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a cég vállaláscsomagja orvosolja a felmerült problémákat, az ügyükben se jogsértést, se annak hiányát nem állapították meg. A másik két társaság ügyében a közlemény szerint még tart a vizsgálat.
2022 májusa óta a hazai kereskedőnek is egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat, de a hivatal szerint egyes kereskedők több ravasz trükköt is alkalmaznak az árkedvezmény benyomásának keltésére. Ilyenek a felárazás, a gyártó által ajánlott magasabb ár feltüntetése, vagy az akciós árhoz képest magasabb, de soha nem alkalmazott fiktív „eredeti” ár közlése, de gyakori az a manipuláció is, amikor árak tömkelegével vonják el a fogyasztó figyelmét és zavarják meg az ügyleti döntését. “Az ilyen megtévesztésen alapuló többletbevétel azonban tisztességtelen profithoz vezet” – írja közleményében a GVH.