Kanada követheti az USA és az EU példáját.
A kanadai kormány már dolgozik a kínai elektromos autókra bevezetendő védővámon – értesült a Bloomberg a folyamatra rálátó forrásoktól. Az új vám bevezetése nem lenne meglepő, Mary Ng külkereskedelmi miniszter már májusban elárulta, hogy ezt a lehetőséget is fontolgatják.
A kanadai kormányon mind a belpolitikai, mind a külpolitikai nyomás elég nagy, hogy lépjen fel a kínai import ellen. Különösen Washington részéről: a Biden-kormány nemrég közel négyszeresére emelte a kínai villanyautók vámját, amely így már meghaladja a 100 százalékot.
Az Európai Unió ennél jóval visszafogottabb, maximum 38 százalékos pluszvámot vezet be a Kínából importált elektromos járművekre a létező 10 százalékos vámon felül. Az európai vám ráadásul sávos, a kínai gyártókat vizsgáló eljáráshoz kapcsolódóan lehet kisebb is. A Szeged mellett gyárat építő BYD nyakába csak 17,4 százalékos pluszterhet raknának, a Geely 20 százalékos pluszt kapna. És még arra is van esély, hogy a vámot nem élesítik, ha a kínai hatóságok „együttműködőnek” bizonyulnak.