Bolla Tibor szerint a felújítás lehetőségeit vizsgálta a BKV, ezért volt szakmai kapcsolat az orosz Metrovagonmasszal. Nyomást a metrótender kapcsán senki részéről nem tapasztalt.
A BKV 2011-ben, két metrókocsi kigyulladása után felvette a kapcsolatot az orosz Metrovagonmasszal, „és elindult egy tárgyalássorozat, amelyben megkérdeztük a gyárat, hogy az akkor már 35 éves, tervezett élettartamukat meghaladó korú szerelvények milyen feltételek mellett üzemeltethetők tovább, illetve hogy egyáltalán ezek a szerelvények felújíthatók-e” – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Telexnek adott interjúban.
A vezérigazgató elmondása szerint „2013 előtt is voltak itt az orosz szakemberek. És BKV-szakemberek is voltak kint Moszkvában, tehát volt kapcsolat az orosz féllel. De az csupán szakmai és műszaki kapcsolat volt”. 2013 júniusában ő maga is járt Moszkvában, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettessel.
Egy egynapos látogatás volt. Ekkorra lezárultak már a tárgyalások, és az lett az eredmény, hogy műszakilag lehetséges a felújítás. Ennek volt egy záró gyárlátogatása és egy végtárgyalása
– mondta Bolla.
A vezérigazgató szerint soha semmiféle nyomásgyakorlást nem tapasztalt se az oroszok, se a kormány, se a fővárosi önkormányzat, de még a BKK részéről sem azzal kapcsolatban, hogy a felújításra írjanak-e ki tendert, vagy új szerelvények beszerzésére.
Arra a kérdésre, hogy visszatekintve, szakmai szempontból az új szerelvények vásárlása jobb megoldás lett-e volna, a vezérigazgató ezt mondta: „Az új metróra – mivel nem volt forrás – csak egy feltételes eljárást lehetett volna elindítani, de azt mi nem láttuk, hogy mekkora támogatást lehetett volna nyerni rá. Egyébként nem saját pénz volt, hitelfelvételt engedélyezett a kormányzat a fővárosnak.
Én azt gondolom, hogy ez pusztán fiskális pénzügyi döntés volt. És ezt a kormánydöntést hajtotta végre a BKV, amikor kiírta a tendert.
2015 augusztusában volt a szerződéskötés, de az egyik pályázó a közbeszerzési döntőbizottsághoz fordult, és ezért nem lehetett még végrehajtani a szerződést.”
A 3-as metró kocsijainak felújítása azért került újra reflektorfénybe, mert Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt, a BKK volt vezérigazgatója az utóbbi napokban elkezdte a városvezetést ostorozni, amiért az szerinte még csak érdemi vizsgálatot sem folytatott le a metrótender ügyében. Karácsony Gergely főpolgármesteren ezt és a szerelvények klimatizálását is számonkérte.