Rendkívül sok az autó, és 2020 óta vidéken drágább taxizni, mint Budapesten.
A G7 egy igen alapos cikket készített a budapesti taxis piacról, melynek a főbb megállapításai a következők:
- Közel ezerrel kevesebb taxi lehet ma a fővárosi utakon, mint a pandémia előtti időszakban, számuk 2023-ban 5486 volt.
- Ez még mindig sok nemzetközi összehasonlításban, egy kutatás szerint 2019-ben lakosságarányosan Budapesten volt a forgalomban a legtöbb taxi.
- 2013-ban 800 métert lehetett egy BKK vonaljegy áráért taxizni, 2023 őszétől már 955 métert, avagy 2013-ban 33 kilométert lehetett a havi bérlet árán megtenni, 2023 őszétől már csak 22-t.
- 2020 óta már vidéken drágább taxizni, mint Budapesten.
- A régióban Zürichben a legdrágább a taxizás, a magyar főváros a középmezőnyben helyezkedik el, de így megelőz olyan városokat, mint Madrid, Athén vagy éppen Varsó.
- A budapesti piacot letarolta a Bolt és a Főtaxi, ez a két cég viszi el a gazdasági társaságok bevételének felét.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.