Vállalkozás hvg.hu 2023. március. 01. 12:45

Vége a Wizz Air elleni vizsgálatnak, a légitársaság vezetői megígérték, hogy jobban figyelnek az utaspanaszokra

Szerződést kötött a Wizz Air a fogyasztóvédelemmel arról, hogy késés, járattörlés vagy más utaspanasz esetén segítik az utasok jogainak érvényesülését.

Hatósági eljárásban vizsgálta a fogyasztóvédelem, hogy a Wizz Air betartotta-e a légiutasjogokról szóló EU-s rendelkezéseket. Az eljárás azzal zárult le, hogy a légitársaság hatósági szerződést kötött, és vállalta: ezek után „hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát”, hogy ha késik egy járat, törölnek egy gépet, visszautasítják az utas beszállását vagy bármilyen fogyasztói panaszt meg kell válaszolni, akkor érvényesüljenek az utasok jogai – közölte az Igazságügyi Minisztérium.

A fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai „közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják” – áll a közleményben. A cég informatikai fejlesztéseket, a minőségbiztosítási rendszer bevezetését, és egy tájékoztató kampány elindítását vállalta.

A minisztérium azt is hozzátette: a kötelezettségvállalások teljesítését a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal.

A tavaly nyáron benyújtott panaszok szerint a légitársaság

  • nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén,
  • nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak,
  • nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat,
  • emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.

A magyar utaspanaszok mellett a britek sem túl elégedettek: egy nyolcezer utas megkérdezésével végzett felmérés szerint a Wizz Air lett a legrosszabbul értékelt légitársaság a rövid távú (30–180 perces) utakat kínálók közül.

Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?