A Főtáv állítása szerint telefonon próbálták a lakókat elérni a gyanúsan magas értékek miatt, de többnyire nem sikerült őket elérni.
Néhány tízezer forint helyett több mint 100 ezres Főtáv-számlát kellett volna kifizetnie többeknek két csepeli panelházban, ami egy hibás adminisztráció miatt történhetett. Mint a hvg.hu is beszámolt róla a házat kezelő lakószövetkezet egy elbocsátott munkatársa adott meg téves adatokat, ezekből keletkeztek a horribilis számlák.
Németh Szilád a rezsicsökkentés fenntartásáért felelős kormánybiztos az eset kapcsán jelezte, hogy a jogtalan számlákat vissza kell vonni, és ki kell vizsgálni, máshol is történt-e hasonló.
Végül kedden a Főtáv egy közleményben reagált az RTL.hu-nak, amelyben azt írják a következő napokban egyeztetnek a lakásszövetkezettel a hiba kijavításáráról, hogy „az érintett lakók ne szenvedjenek hátrányt, vagyis ne kelljen befizetni a hibás adat miatt keletkezett számlát”.
A Főtáv szerint ők minden esetben a hatályos – fővárosi kormányhivatal által is ellenőrzött – üzletszabályzat rendelkezései szerint jártak el, és a számlákon szereplő összegeket az alapján állapították meg, amit a lakóközösség képviselője rögzített az online ügyfélszolgálaton. Mint kiderült hibásan.
A vállalat részéről azt is jelezték, hogy az érintett ingatlanoknál a kérdéses időszakban jelentősen módosult a díjszétosztási arány. Azt is írják, hogy a Főtáv online ügyfélszolgálatán ilyenkor figyelmeztető üzenet jelenik meg, és ekkor még lehet módosítani a beírt adatokat. „A konkrét esetekben a Főtáv rendszere által jelzett figyelmeztetés ellenére a hibás adatokat az online felületre feltöltötték” – tették hozzá.
A távhőszolgáltató állítása szerint telefonon is megpróbálták elérni a lakókat a gyanúsan magas értékek miatt, de az esetek többségében nem jártak sikerrel.