Vállalkozás hvg.hu 2022. április. 14. 08:34

Ötezer forinttól kezdődik az ajándékozás húsvétkor

Leginkább Legót vesznek a gyerekeknek, de népszerű a társasjáték is.

A magyar családok idén jellemzően 5 ezer forinttól vásárolnak húsvéti ajándékot gyermekenként – derült ki a Regio Játék kutatásából.

A 3789 fős mintán végzett felmérés szerint idén húsvétkor a nagyszülők 36, illetve a szülők többsége 46 százaléka költ többet 5 ezer forintnál ünnepi meglepetésre gyermekenként. „A húsvét kiemelt időszak a játékpiacon, ilyenkor 1-2 hét alatt az éves forgalom 6 százaléka teljesül áruházainkban és 5 százaléka online. Az értékesítési hullám az ünnep előtti utolsó napokban csúcsosodik ki, ilyenkor az átlagos kosárértékünk online bruttó 11.500 forint, bolti beszerzés esetén pedig bruttó 8.170 forint” – olvasható a közleményben.

A szülőktől és nagyszülőktől a legtöbb gyermek édességet és játékot kap, ezeken felül pedig leggyakrabban mesekönyvet vesznek nekik. A megkérdezett családok 40 százaléka egyébként a hagyományos bolti vásárlás mellett online is választ ajándékot, míg 25 százalékuk csak a játékboltokban, 20 százalékuk pedig kizárólag hipermarketben vásárol az ünnepre.

A TOP10 játékkategória húsvétkor:

  1. LEGO
  2. Társasjáték, kártya
  3. Autó, jármű
  4. Kreatív, fejlesztő
  5. Játékfigura
  6. Plüss
  7. Sportszer, labda
  8. Szabadtéri játék
  9. Bébijáték, kellék
  10. Baba, babakocsi

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.