Az elmúlt évben kis híján 69 millió alkalommal rendeltek árut a magyar vásárlók a netes piacon.
A belföldi online kiskereskedelem 32,4 százalékos növekedéssel 1203 milliárd forintos forgalommal zárta a 2021-es évet – írja a GKI Digital az Árukereső.hu-val közös, kilencedik éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatása alapján.
A kutatásból kiderült, hogy a forgalomhoz, 68,9 millió darab sikeres, belföldi rendelés társult. A bővülés üteme ugyan lassult valamelyest (45-ről 32,4 százalékra), de még így is kétszer gyorsabb volt, mint a világjárvány előtti években – írják.
Rácz Csaba, az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója azt mondta, „az aktív internetező felnőttek 6,5 millió fős populációjának 78,4 százaléka, azaz mintegy 5,1 millió fő vásárol online. Ebből 3,7 millióan termékeket is vesznek, azaz ők jelentik a webáruházak aktuális vásárlói bázisát”.
Az egy főre eső rendelési gyakoriság is megugrott: a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére elérte a 19-20 online rendelés/fő/év szintet.
A leggyorsabban bővülő szektor az FMCG-termékeké volt, ami az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek gyűjtőneve.
A kutatás szerint a neten rendelt termékeket még mindig leginkább házhoz kérik a vásárlók (74 százalék), de már a csomagautomaták is nagy népszerűségnek örvendenek. 2021 eleje óta hatalmas bővülésen ment át ez az átvételi mód. Egy év alatt több mint 800 új automatát üzemeltek be, mostanra a magyarországi csomagautomata-hálózat összesített száma meghaladja az 1250 darabot – olvasható a kutatásban.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.