Kevesebb légi járat, infláció és adóemelés – mindez odavezethet, hogy jövőre drámai mértékben nőnek az árak – nyilatkozta a Sunday Timesnak Michael O'Leary.
Drámai mértékben megugorhat jövőre a nyaralóturizmus – jósolta a Ryanair diszkont légitársaság főnöke. Michael O'Leary szerint épp ez okozhatja az áremelkedést, mert nincs elég kapacitás, amely megbirkózna a növekvő igényekkel. A pandémia miatt ugyanis mindenütt csökkentették a légi flottákat: a Thomas Cook 6 millió ülőhellyel, a Flybe 8 millióval, a Norwegian csaknem 24 millióval.
Jövőre emiatt körülbelül 20%-kal lesz kisebb a kapacitás a rövid távú repülésekhez. A kapacitás szűk keresztmetszetéhez járul hozzá az inflációs nyomás és a környezetvédelmi adók. A Ryanair ennek ellenére csökkenteni akarta az árakat, hogy "megszerezze a többiek piacának egy részét".
Az EasyJet 4500 munkatárs elbocsátását tervezte májusban – írja a BBC portál. Ez a fapados légitársaság pesszimista a közel jövőt illetően, mert úgy látja, hogy csak 2023-ra érhetik el újra a pandémia előtti forgalmat. Sok légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy újabb elbocsátások lehetnek ebben a szektorban, ha szeptember végéig nem javulnak a foglalási adatok.
Bírálják a brit kormányt is, mert víruspolitikája nem könnyen követhető: gyakran változik, hogy melyik országba lehet utazni, és melyikbe nem.
Ez a nyár kihagyott lehetőség volt – nyilatkozta a BBC – nek az Airlines UK iparági szövetség szóvivője, aki azzal indokolta a gyenge forgalmat, hogy "mindenütt ragaszkodtak a drága és körülményes PCR-teszthez. Ha ilyen magányos farkasok maradunk, akkor nem jutunk vissza a 2019-es szintre."