A remények szerint a biciklik kiválthatják a furgonok egy részét, amitől a városi közlekedés is javul.
Állami támogatást kapnak szeptembertől azok a cégek, amelyek elektromos rásegítésű teherkerékpárokat állítanak be áruszállításra – írja a javaslat mögött álló Magyar Kerékpárosklub közleményében.
A pályázat keretösszege 400 millió forint lesz, egy biciklire 450 ezer forint állami támogatás igényelhető, maximum öt biciklire vehet fel egy cég támogatást. Első körben így összesen 850 kerékpár állhat forgalomba.
A klub szerint a teherbicikli-flották furgonokat válthatnak, ezzel enyhíthetők a forgalmi és parkolási problémák, csökkenthető a levegőszennyezés és a zaj, ráadásul ezeknek nincs szükségük nagy rakodóterületre, nem okoznak olyan problémákat, mint a gyakran szabálytalanul megálló kisteherautók.
Néhány cég már itthon is használ cargobicikliket, de még nem annyira elterjedt a használatuk, mint Nyugat-Európában. Most azt remélik, ez a pályázat változást hoz.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.