Közel negyedével több kondomot adtak el március 22. és április 18. között, mint 2020 hasonló időszakában.
Visszaesett az óvszerek forgalma a koronavírus-járvány alatt az Amerikai Egyesült Államokban, hiába reménykedtek a gyártók. Viszont ahogy egyre több amerikai oltatja be magát, és lazulnak a szigorítások, ismét egyre több óvszert adnak el – írja a CNN.
Az április 18-át megelőző négy hétben az értékesítés 23,4 százalékkal 37 millió dollárra nőtt az elmúlt év hasonló időszakához képest az IRI piackutató legfrissebb adatai szerint.
A Durex gyártója, a Reckitt Benckiser is arról számolt be a héten, hogy két számjegyű mértékben nőttek a márka eladásai 2021 első negyedévében 2020 hasonló időszakához képest.
Laxman Narasimhan vezérigazgató szerint ott nőtt a forgalom, ahol lazítottak a korlátozásokon.
A Trojan kondomot gyártó Church & Dwight marketingigazgatója is azt mondta a CNN-nek, hogy érezhető a forgalomnövekedés.
A 18 és 24 év közöttiek alig várják, hogy visszakapják a szociális életüket”
– mondta a hírcsatornának Britta Bomhard marketing vezérigazgató.
Az emelkedés azért is figyelemreméltó, mert egyre népszerűbbek a fogamzásgátló termékek az országban, közölte a Jefferies pénzügyi befektetőcég piackutatója, Kevin Grundy. Ráadásul a szexuálisan inaktív férfiak száma is emelkedik az országban, míg a kétezres évek elején 18,9 százalék volt az arányuk a 18–24 éves korosztályban, addig 2018-ra 30,9 százalékra emelkedett az arányuk az Indiana Egyetem és a svéd Karolinska Intézet felmérése szerint.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.