A német sportszeróriás nem tudta sikerre vinni a 2006-ban megvásárolt amerikai márkát. Most megindítja az eladás hivatalos folyamatát.
Ötéves fejlesztési terve keretében értékesíti az Adidas a Reebokot. A cég októberben közölte, hogy megválna amerikai márkájától, kedden pedig bejelentette, hogy hivatalosan is megindítja az eladási folyamatot – adta hírül az AFP.
Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója a döntést azzal magyarázta, hogy a vállalat jelentősen nagyobb sikerrel lesz képes önállóan beteljesíteni a növekedési potenciálját. „A következő hónapokban szorgalmasan fogunk dolgozni azért, hogy sikeres jövőt biztosítsunk a Reebok márkának és a mögötte álló csapatnak” – tette hozzá.
A német cég nem nevezett meg potenciális vevőket, de jelezte, hogy március 10-én új részleteket közöl az ügyletről.
A vállalatcsoport a jövőben az Adidas márka megerősítésére kíván összpontosítani a bejelentés szerint.
Az Adidas 2006-ban vásárolta meg a Reebokot 3,1 milliárd euróért, azzal a céllal, hogy erősebb versenytársat teremtsen az ugyancsak amerikai Nike-nak. A cél annak ellenére sem teljesült, hogy a márka olyanokkal dolgozott együtt mint Victoria Beckham, Cardi B és Ariana Grande. A cég jelenleg nagyjából 800 millió eurót ér.
A társaság legutóbbi üzleti beszámolója szerint a Reebok márka révén elért bevétel a tavalyi harmadik negyedévben 403 millió euró (145 milliárd forint) volt, ami az árfolyamhatások kiszűrésével számolva 7,2 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 460 millióhoz képest. Az Adidas márkával elért bevétel 5,459 milliárd euró volt, ami jóval kisebb, 2,5 százalékos csökkenés az előző évi 5,849 milliárd euróhoz viszonyítva.
A német Manager Magazin a tavaly őszi bejelentéskor arról írt, hogy a kínai Anta Sport és a The North Face tulajdonosa, a VF Corp is a lehetséges vevők között van.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.