Vállalkozás hvg.hu 2020. június. 29. 15:06

Varga Judit elmondta, szerinte miért jó, hogy alapítványi fenntartású lesz a Miskolci Egyetem

Az átalakulás lényege, hogy az egyetem ne csak az államtól kapjon pénzt.

Jogi értelemben a Miskolci Egyetem a jövőben államilag elismert magán felsőoktatási intézményként fog működni – fejtette ki a Portfoliónak adott interjújában Varga Judit. Az igazságügyi miniszter lesz az egyetemet fenntartó Universitas Miskolcinensis Alapítvány kuratóriumának elnöke.

A tárcavezető arról beszélt, hogy az eddigi államilag támogatott képzések megmaradnak, a hallgatói támogatások, az ösztöndíjak és tehetségprogramok változatlanul elérhetőek lesznek, az állami elismertség érintetlen marad. A modellváltástól azt várja, hogy rugalmasságot hoz az egyetem életébe, hiszen kiszakad a merev államháztartási szemléletből, és egyúttal új piaci források bevonását teszi lehetővé. A hamarosan létrejövő alapítvány leendő kuratóriumi elnöke szerint a cél, hogy az egyetem Magyarországon a legjobb magánegyetemmé váljon, nemzetközi szinten pedig még előkelőbb helyen jegyezzék. Úgy fogalmazott,

a kuratórium többi tagjával együtt azt szeretnénk, ha a modellváltás olyan sikertörténetté válna, amiből senki se szeretne kimaradni.

Hozzátette, a hat egyetemet, köztük a Miskolci Egyetemet is érintő átalakulás egy nagyobb felsőoktatási reform és szemléletváltás része, amely nem ma kezdődött. A 2016-ban elfogadott felsőoktatási stratégia kijelölte azokat a változásokat, amelyek az állami szerepvállalás mellett az intézmények sajátbevétel-szerző képessége növekedni tud, alapítványi formában. 

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.