Vállalkozás hvg.hu 2019. november. 27. 06:50

Évi 1,7 milliárdot fizettek volna a BKV hirdetési felületeiért

Évről évre kevesebb pénzt kap a BKV a hirdetési felületei után.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV már 2016-ban kiírta a közbeszerzést a közlekedési vállalat hirdetési felületeinek hasznosítására, de az idei önkormányzati választásokig nem értékelték ki a pályázatokat. A HVG értesülései szerint a feltételeket úgy határozták meg, hogy a végső haszonélvező gyakorlatilag csak a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Publimont és a francia JCDecaux lehetett volna. De az új városvezetés eredménytelennek minősítette a tendert.

A Világgazdaság most azt írja: a JCDecaux havonta 142 millió forintot, azaz évente 1,7 milliárdot ajánlott a BKV-nak. Ez a hétszerese annak, amennyit a cég most fizet. A BKV adatszolgáltatásából az derül ki, hogy a közlekedési eszközök és a köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosításából tavaly összesen 531 millió forint folyt be, az idén májusig pedig 256 millió. A trendből az látszik, hogy a BKV évről évre kevesebb pénzhez jut a hirdetési felületei után

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.