Az osztrák anyavállalat csődje miatt többen is érdeklődnek a Neckermann Magyarország megvásárlása iránt.
Az osztrák anyavállalat csődje ellenére is stabil a magyar Neckermann pénzügyi helyzete – erősítette meg ismét a Neckermann Magyarország ügyvezető igazgatója, Békefi Veronika a Turizmus.comnak adott interjújában.
Mint arról beszámoltunk, a brit Thomas Cook utazási iroda múlt hétfőn jelentett csődöt, a cégcsoporthoz tartozó vállalkozások, köztük a Neckermann-irodák pedig Európa-szerte elkezdtek bedőlni: a német Thomas Cook és a lengyel Neckermann után az osztrák Neckermann is csődöt jelentett, ez utóbbi magyar leányvállalata azonban a múlt héten többször is arról adott ki közleményt, hogy a céget nem érintik a csoport tagjainak, illetve az anyavállalatnak a gondjai.
Békefi Veronika most azt mondta, az osztrák Neckermann csődje miatt fennáll a lehetősége annak, hogy a magyar leányvállalat új tulajdonoshoz kerül, és már többen is érdeklődnek a jól működő, egészséges magyar cég megvásárlása iránt, külföldi és belföldi befektetők egyaránt. Hozzátette, többféle struktúrában is tovább működhet a magyar Neckermann, a döntés joga pedig az osztrák tulajdonost, illetve a tulajdonosi jogokat gyakorlót illeti, aki azonban egyelőre úgy döntött, hogy a Neckermann Magyarország folytassa a tevékenységét. Hozzátette, azért nem kértek csődvédelmet, mert a magyar cégnek nincs rá szüksége, nincsenek csődhelyzetben, a kötelezettségeiket teljesítik.
Azt is elmondta, hogy őket is váratlanul érte a Thomas Cook csődje, a magyar cégnek 1400 utasa tartózkodott külföldön a fizetésképtelenség bejelentésekor, de minden utas hazautazásáról gondoskodnak.
Békefi megerősítette, hogy volt olyan, hogy az éppen ott tartózkodó utasoktól követeltek pénzt a szállodások, erről azt mondta, ez azért történt így, mert a Thomas Cook a nehézségek következtében a fizetésekkel elmaradt, és a fizetésképtelenség bejelentése ezt a reakciót váltotta ki néhány szállodában, de az utasok költségviselését sikerült gyorsan megoldani, részben úgy, hogy a sürgős esetekben a szálloda által követelt összeget közvetlenül kiegyenlítették, részben pedig úgy, hogy az anyacég biztosítója nyilatkozatot adott a helyszínen tartózkodó utasok költségeinek vállalásáról.
A jövőbeni utazások teljesítésének feltételeit egyenként vizsgáljuk, felvesszük a kapcsolatot a szállodákkal, felajánljuk a közvetlen fizetést, és keressük a legjobb megoldást
– mondta a továbbiakról hozzátéve, hogy nagyságrendileg több ezer utasról van szó, aki már lefoglalta az utazását. Elmondása szerint a szállásfoglalások megerősítésén már dolgoznak, de a szállodák nyitottak az együttműködésre, ennek ellenére előfordulhat, hogy valamit módosítani kell az eredeti foglaláshoz képest.
Azt is közölte, szeretnék mielőbb újranyitni a Thomas Cook csoport külföldi tagjainak fizetésképtelensége miatt leállított foglalásokat is, de számos magyar és egyéb tour operator és több más üzletág termékeit továbbra is értékesíteni fogják.