A feltölthető ajándékkártyák sokkal több hasznot hoznak a cégnek, mint arra számítani lehetett.
Ahogy sok más cég, úgy a Starbucks is próbálkozik egy ideje azzal, hogy saját, feltölthető ajándékkártyákat árul. Most egy elemző, J. P. Koning nézett utána a számoknak és bizony érte néhány meglepetés.
Elsőként az, hogy ezeken a kártyákon összességében 1,6 milliárd dollárt tárolnak az ügyfelek. Márpedig ez egyfajta ingyenhitelt is jelent a vállalkozás számára, amelyet tulajdonképpen a fogyasztóik adnak neki, és amit akár más hitelek törlesztésére is fordíthat – számol be a 444.hu az elemzésről. Ráadásul, ha ilyen kártyával fizet valaki a kávézóban, akkor a bankkártyás vásárlások után fizetendő tranzakciós díjakat is megspórolja a vállalat.
Mindehhez hozzátartozik, hogy az ajándékkártyán lévő összeget el sem költik teljes egészében a vásárlók: egy 2018-as adat szerint 10 százalék beváltatlanul lejár, amivel
155 millió dollár tiszta nyereséghez jutott a vállalat.
A kártyáknak az is előnye J. P. Koning szerint, hogy ezáltal olyan adatokhoz jutnak az ügyeleikről, amelyeket normál esetben csak drága pénzen vásárolhatnának meg külső partnerektől. Mindezt összesítve nem túlzás kijelenteni: nagyon bejött a Starbucksnak a feltölthető ajándékkártya.