Nagyot ugrott a magyar internetes kiskereskedelem.
Júniusban 38 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a magyarországi csomagküldő és internetes kiskereskedelem, igaz, a teljes forgalomból még így is csak 5,4 százalékkal részesedik – írja hétfői számában a Világgazdaság.
A lap megjegyzi, a dinamikus bővüléshez hozzájárul, hogy az eMAG április óta magyar bejegyzésű portál, ami nyomot hagy a negyedéves statisztikán is: az első negyedévben 25 százalékkal bővült a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom, a második negyedévben pedig 35 százalékot.
A hazai e-kereskedők erőviszonyait jelentősen átrajzolja majd a piac két legjelentősebb szereplője, az eMAG és az Extreme Digital küszöbönálló fúziója, az összeolvadást augusztus végén, szeptember elején hagyhatja jóvá a Gazdasági Versenyhivatal – jelezték a cikkben.
Az eNET szerint a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom tavaly megközelítette az ezermilliárd forintot, de ennek csak alig több mint a felét adták a magyar érdekeltségű e-kereskedők.
Az elmúlt 4-5 évben a virtuális térben a műszaki cikkek kategóriája után a divatruházat kereskedelme erősödött a leginkább, a szakértők úgy vélik, a következő 2-3 év viszont az élelmiszerről szól majd a weben. Az online rendelések kosárértéke jelenleg nemritkán három-ötszöröse a hagyományos bevásárlókocsikénak.
A lap idézi a GKI Digital és az Árukereső közös felmérését, amely szerint a magyarországi online kiskereskedelem forgalma tavaly 425 milliárd forint volt, 17 százalékkal több, mint 2017-ben.
Az év elején 3,2 millió aktív online vásárló volt, ez egy év alatt 6,5 százalékos növekedés. A hazai online vásárlók tavaly átlagosan tizenkétszer rendeltek, alkalmanként 11 ezer forintért.