A versenyhivatal 5 nap alatt lezavarta a teljes vizsgálatot.
Szíjj László, vagyis a Duna Aszfalt tulajdonosa viszi (tovább) az egykori Simicska-birodalom zászlóhajós cégét, a közbeszerzéseken egykor rendszerint taroló Közgép Építő Zrt.-t, miután a GVH is áldását adta az ügyletre – számolt be róla az Mfor.
Mindez azért is érdekes, mert eddig azt lehetett sejteni, hogy a Duna Aszfalt tulajdonába kerül majd a cég. A cégbíróságon elérhető iratok szerint október 31-én rendkívüli közgyűlést tartottak a Közgép részvényesei, ahol Nyerges Zsolt és felesége bejelentették, hogy eladták összesen 30 százaléknyi részvénycsomagjukat a Duna Aszfalt Kft.-nek.
Mint most azonban kiderült, a végső tulajdonos végül mégsem ez a társaság lesz, hanem Mészáros Lőrinc üzlettársa, Szíjj László. Az Mfor azt írja, a Gazdasági Versenyhivatalnál július 17-én jelentették be az üzletember és a Közgép összefonódását, a hivatal pedig nagyon gyorsan, mindössze 5 nap – 3 munkanap – alatt eldöntötte, hogy nincs szükség külön vizsgálat elindítására, nem áll fenn erre okot adó körülmény.
Így tehát Szíjj László egyedüli, közvetlen irányítást szerez a Közgép Építő Zrt. felett.
A leadott éves konszolidált beszámoló szerint a Közgép Zrt. ugyan több mint 10,5 milliárdos saját tőkével rendelkezik, és kötelezettségállománya ennek töredéke, árbevételben jelentős visszaesés figyelhető meg: a korábbi 9,5 milliárd után alig több mint egymilliárd folyt be a kasszába, melyből a végén 314 millió forintos veszteséget mutattak ki.
Ennek hátteréről korábbi cikkünkben írtunk bővebben:
Az Orbán–Simicska-királydráma utolsó felvonása jön: sok nulla, hány hulla?