Csaknem harmadával esett azoknak a cégeknek az aránya, amelyek az önkéntes egészség-, illetve nyugdíjpénztári juttatásokat egyáltalán szerepeltetik a cafeteria választható elemei között – derül ki a Cafeteriatrend Azénpénzem.hu birtokába jutott felméréséből.
Hiába kérték a kormányt az érdekképviseletek a nyári adócsomag megszavazása után, január elsejétől mégis eltűnt a cafeteria kedvezményes adózása. A béren kívüli juttatások közül egyedül a SZÉP-kártya adózása marad kedvező az új évben, gyakorlatilag az összes többi juttatás után a munkabérnek megfelelően kell január 1-től fizetni a közterheket.
A Cafeteriatrend magazin Szent István Egyetemmel készített – eddig még publikálatlan – kutatásából az derül ki, hogy a bérkiegészítésre választható elemek között jókora átrendeződést hoztak az adótörvények, és csaknem harmadával esett azoknak a cégeknek az aránya, amelyek az önkéntes egészség-, illetve nyugdíjpénztári juttatásokat egyáltalán szerepeltetik a cafeteria rugalmas elemei között – írta Azénpénzem.
A válaszadó cégek 12 százaléka szüntette meg a cafeteriát. A felmérés szerint a cafeteriát még működtető szervezetek 65 százalékánál a keretösszeg változatlan maradt, azaz a dolgozóknál landoló nettó pénz az adóváltozások miatt csökkenhetett.
Mivel az önkéntes pénztári céges juttatások 2019-ben már a munkabér szerint adóznak, így a dolgozók maguknak is félretehetnek a keresetükből a 20 százalékos adójóváírást kihasználva.
Az Erzsébet-utalványok forgalma már évek óta folyamatosan esett vissza, idén már nem is adnak ki újat, mivel az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. úgy döntött, hogy meg is szünteti azokat. A most forgalomban lévőket 2019. december 31-ig lehet felhasználni. Az Erzsébet után maradt űrt az Edenred igyekszik betölteni Az én pénzem értesülése szerint.
A rugalmas juttatások között a SZÉP vendéglátás, szabadidő és szálláshely elemek végeztek. A tavalyi legnépszerűbb fix elem, a mobiltelefon az idén is első helyen végzett: míg tavaly a válaszadó cégek 53 százaléka adta ezt dolgozóinak, 2019-ben ez az arány már 60 százalékra nőtt. Csaknem minden második vállalat feltüntette a cégautót a fix juttatási elemek között, a harmadik legnépszerűbb cafeteriás elem pedig a munkabérelőleg lett.