Negyven áru- és szolgáltatási ágazatban nézték meg, mennyire elégedettek a fogyasztók, az EU összes tagállama közül Magyarországról érkeztek a legjobb értékelések.
Magyarországon élnek a legelégedettebb fogyasztók – erre a meglepő eredményre jutott az Európai Bizottság vizsgálata.
A testület ma tette közzé a fogyasztói piacok 2018-as eredménytábláját, amely arról ad számot, hogy az uniós fogyasztók miként értékelik 40 áru- és szolgáltatási ágazat működését. A 2016-os eredménytáblához képest EU-szerte csak csekély, Magyarországon viszont számottevő javulás tapasztalható. Ennek eredményeként az uniós tagállamok között Magyarországon a legmagasabb az összesített piaci mutató.
A jelentés szerint EU-szerte csak a fogyasztók 53 százaléka bízik abban, hogy a szolgáltatási ágazatokban működő vállalkozások betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat. Az áruk esetében ez az arány némileg magasabb: 59 százalék. A tagállamok többségében a távközlési, a pénzügyi és a közüzemi szolgáltatások továbbra is igen problémás területek a fogyasztók szemében. A legkevésbé az ingatlanok és a használt gépkocsik ágazatában bíznak. Cserébe nagy bizalmat élveznek a személyi szolgáltatások (fodrászok, gyógyfürdők), a nyaralási szálláshelyek és a szervezett utazások.
Magyarországon 2015 óta 6,4 ponttal nőtt a vizsgált piacok összesített átlagos teljesítménymutatója, 89,6 pontra a maximálisan elérhető 100-ból. A magyarországi eredmény így 9,4 ponttal haladja meg a 80,2 pontos uniós átlagot. A magyar árupiacon a legjobb eredményt a testápolási termékek érték el (94,3 pont), a legrosszabbat pedig a használt gépkocsik (83,0). A szolgáltatások közül a villamosenergia-szolgáltatások szerepeltek a legjobban (93,8 pont), az ingatlanágazat pedig a legrosszabban (83,1).