A pénzintézet siket és nagyothalló ügyfeleknek is könnyítést ígér.
Eddig kétszáz darab beszélő ATM-et helyeztek ki, több mint 90 fiókot szereltek fel indukciós jelerősítő berendezéssel és 43-at jelnyelvi videó-tolmácsszolgáltatással - derül ki az OTP közleményéből, amelyet a portfolio.hu idéz. Idén őszre pedig a legtöbb fiók ügyfélhívó rendszerét ellátják a vakok és gyengénlátók ügyintézését is megkönnyítő kiegészítő elemekkel.
A jelnyelvi videó-tolmácsszolgáltatás során egy videóhívásban élőben jelentkezik be egy jelnyelvi tolmács, aki segíti a hallássérült személy ügyintézését. A látássérülteket segítő "beszélő automaták" pedig egy fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan "beszélő" üzemmódra váltanak. A képernyőn megjelenő szöveget az ATM felolvassa, amit a látássérült ügyfél a fülhallgatóján keresztül hall. A monitor eközben elsötétíthető, így
illetéktelenek nem láthatják, és nem hallhatják a tranzakció részleteit. A felolvasóprogram a képernyőn megjelenő információkon túl segítséget nyújt az eszköz használatához, a felület kezeléséhez, a billentyűzet és a kiadónyílások megtalálásához is.
Az OTP-nél a fióki ügyfélhívó rendszerben már korábban bevezették a mozgáskorlátozott, továbbá a siket és nagyothalló ügyfelek kiszolgálási igényét jelző menüpontot. Következő lépésként a vak és gyengén látó ügyfelek számára is hasonló megoldást telepítenek, amit az év végére fejeznek be.