Minden internetes kereskedővel előfordult már, hogy olyan termék iránt ugrik meg hirtelen a kereslet, melyet csak hébe-hóba rendelgettek addig. Nem elég, ha gyorsan rendel belőle, fogadja meg a tartalommarketing-specialista tanácsait is.
„Egy 404-es hiba a legkiábrándítóbb látvány a keresőből vagy a közösségimédia-felületről érkező felhasználó számára” írja a Kosárérték.hu-n Zentai András tartalommarketing-specialista. A Google ráadásul el fogja távolítani a találati listából mint nem létező oldalt, így hiába érkezik új szállítmány, nem lesz hol értékesíteni.
A szakember szerint a fogyasztó szereti tudni, mi a készlethiány oka, érdemes tehát röviden összefoglalni, mi történt. Pl. szezonális termékről van-e szó, vagy csak egyszerűen a nagy érdeklődés miatt fogyott el az áru. Érdemes azt is kommunikálni, mikor érkezik az új szállítmány, és ha a webmotor lehetővé teszi, előrendelést is fel lehet ajánlani, vagy értesítést a termék beérkezéséről, így meg lehet akadályozni, hogy a versenytárshoz forduljon a vevő. Ilyenkor „nem rossz ötlet egy másik jelölőnégyzet elhelyezése, amivel a hírleveledre is feliratkozhat a felhasználó. Ha pedig még egy 10 százalékos kupont is felkínálsz, szinte biztos a sikered” javasolja a szakember.
A készlethiányt, illetve az elérhető mennyiségeket érdemes a különböző termékváltozatokra lebontva feltüntetni, hiszen lehet, hogy ha piros botmixer nem is kapható, a vevő kiegyezik a fehérrel. A hiányzó termékeket halványítva vagy szürkeárnyalatosan érdemes feltüntetni a listában, a részletes keresés beviteli mezőjénél pedig el lehet helyezni egy külön jelölőnégyzetet, ami a “Raktáron” vagy “Azonnal elvihető” termékekre szűkíti le a keresést.