Vajon hány embert vettek rá arra, hogy az újságot nyalogassák?
A vevő géntérképe alapján testreszabott egyedi autót ígér a vasárnapi brit sajtót elöntő hirdetési kampányában a német BMW autógyár - legalábbis azoknak a brit vásárlóknak, akik elfelejtettek rápillantani a naptárra.
A féloldalas hirdetések szerint a BMW legújabb találmánya a DNA Configurator - vagyis egy olyan tervezési mechanizmus, amely a vásárlójelölt DNS-mintája alapján állítja össze a vevő egyéni adottságainak leginkább megfelelő felszereltségű autót.
Let our Genetic Engineers splice together your perfect #BMW. Try our new DNA Configurator now. https://t.co/3ezagZc4Gr pic.twitter.com/pG7yQsFM95
— BMW UK (@BMW_UK) 2018. április 1.
Az érdeklődőknek mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyalják a hirdetés bal alsó sarkában feltüntetett, stilizált DNS-molekulaábrát, és a nyálmintát elviszik a BMW hozzájuk legközelebb eső genetikai tervezőközpontjába (BMW Genetic Engineering Centre).
A központ szakértői a mintából kinyert DNS-kód alapján olyan autókonfigurációt dolgoznak ki, amely a belső tér legapróbb részleteitől a vevőjelölt biológiailag meghatározott vezetési stílusához alkalmazkodó sebességváltó-áttételekig mindenben a majdani tulajdonos adottságaihoz igazodik.
A Twitteren később azt írtá, a DNA Configurator ugyan csak egy áprilisi tréfa, de a cég ettől még tud egyedi, testreszabott autókat létrehozni.
Our DNA Configurator may be an #AprilFoolDay hoax, but our ability to engineer a #BMW that’s unique to you, certainly isn’t. https://t.co/3ezagZc4Gr pic.twitter.com/cT2IqaOPM1
— BMW UK (@BMW_UK) 2018. április 1.
A BMW-nek nem ez az első áprilisi tréfája, korábban különleges, kizárólag erre a napra "kifejlesztett" modelleket kínáltak. A cég 2013-ban ezen a napon például arról tájékoztatta a brit újságolvasókat, hogy Vilmos herceg, a brit trón majdani várományosa és akkor még első - jelenleg immár harmadik - gyermekükkel várandós hitvese, Katalin hercegnő elsőszülöttjének érkezése alkalmából P.R.A.M. márkanéven vászontetős, két- vagy négykerék-meghajtású babakocsit hozott forgalomba korlátozott példányszámban a brit piacon.
A P.R.A.M. ("pram" angolul: babakocsi) rövidítés feloldása Postnatal Royal Auto Mobile, vagyis szabad fordításban az újszülött világra jötte után használatos királyi önjáró volt. A hercegnői rózsaszín (Princess Pink) vagy királyi kék (Royal Blue) kivitelben kínált babajármű természetesen légkondicionált, és alapfelszereltségként kihúzható zászlórudakkal is ellátták. A luxuskivitelű babakocsit N.A.P.P.I.E. rendszerű ("nappy" angolul: pelenka) motorral szerelte fel a gyártó. Ez nem más, mint a Nanny-Assisting Petrol-Powered Injection Engine, vagyis a dajkakímélő benzinüzemű üzemanyag-befecskendezéses motor.
Egy korábbi április 1-jei hirdetésében a bajor autógyár arról értesítette brit vevőit, hogy beszédes szélvédővel ellátott járműveket készül forgalmazni Nagy-Britanniában, lehetővé téve a sokoldalú kommunikációt a külvilággal. A (dátumról elfeledkező) sofőrnek csak annyi (lett volna) a dolga, hogy hangosan kimondja, amit a közlekedés többi részvevőjével tudatni szeretne, vagy amit róluk gondol, és mondandóját a szélvédőbe ágyazott mikrorészecskék azonnal jól olvashatóan, hatalmas betűkkel kiírják az üvegfelületre.