Hiába a rendszeres akciózás, már több mint 4 milliárd dollár értékű ruha tornyosul a svéd divatcikklánc raktáraiban. A H&M további leárazásokat tervez.
Soha ennyi felesleg nem tornyosult még a H&M raktáraiban, ezért a cég további leárazásokat tervez. A profit az elmúlt 16 évben nem volt olyan mélyrepülésben, mint most: 62 százalékot esett, miközben a raktárkészlet 17,6 százalékkal nőtt - írta a Bloomberg.
A H&M helyzetét az időjárás is súlyosbította: a szokatlan meleg januárban, majd a februári hidegek miatt többször is akciózásra kényszerültek. Karl-Johan Persson ügyvezető igazgató szerint ráadásul hibát követtek el, amikor tavaly szűkítették a választékot.
Persson elmondta, 2018 második felében már nem lesz annyi leárazás, és 2019-re terveik szerint normalizálnák a raktárkészlet mennyiségét is. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a H&M új brandet is indít: az Afound-ban a sajétjuk mellett számos ruhamárka lesz kapható outlet-áron.
Az online üzletágtól a továbbiakban is 25 százalékos forgalomnövekedést remélnek. Emellett az ázsiai piacon is intenzívebb a jelenlétük: beléptek az Alibabára, és Indiában is elindították az online értékesítést.