Közel hárommilliárd forintból hergelt a kormány a civil szervezetek, az Európai Parlament és Soros György ellen, de a saját eredményeik bemutatására is több száz millió forintot szántak. A legtöbb pénz Mészáros Lőrinc médiacégeihez került.
Tavaly decemberben és idén januárban hat nagy reklámkampányt rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 4 milliárd forint értékben – írta meg az Átlátszó.hu. A legdrágább a Stop Soros-kampány volt, erre 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket. Az „Európai Parlament Soros-terv végrehajtásáról szóló határozatával szemben” névű kampány ezen felül 355 milliót vitt el.
A nyugdíjasok karácsonyi utalványának reklámozása 252 millió forintba került, a Magyarország értékei nevű újévi kampányért pedig 167 millió forintot fizettek ki. Készült egy kisfilm a visegrádi együttműködésről is, ez 182 millió forintba került.
A Stop Soros-kampány mögött a második legnagyobb tétel az „eredménykommunikáció” nevű volt: 676 millió forintból reklámozták a családi adókedvezményt, az elektronikus adóbevallást és a vándortáborokat.
Mészáros Lőrinc médiacégeinek 866 millió forint jutott a kampánykiadásokból, Andy Vajna vállalatai pedig 536 millió forintot kaptak.