Vállalkozás hvg.hu 2018. március. 22. 11:25

Négymilliárd forintot költött el két hónap alatt a kormány propagandára

Közel hárommilliárd forintból hergelt a kormány a civil szervezetek, az Európai Parlament és Soros György ellen, de a saját eredményeik bemutatására is több száz millió forintot szántak. A legtöbb pénz Mészáros Lőrinc médiacégeihez került.

Tavaly decemberben és idén januárban hat nagy reklámkampányt rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 4 milliárd forint értékben – írta meg az Átlátszó.hu. A legdrágább a Stop Soros-kampány volt, erre 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket. Az „Európai Parlament Soros-terv végrehajtásáról szóló határozatával szemben” névű kampány ezen felül 355 milliót vitt el.

A nyugdíjasok karácsonyi utalványának reklámozása 252 millió forintba került, a Magyarország értékei nevű újévi kampányért pedig 167 millió forintot fizettek ki. Készült egy kisfilm a visegrádi együttműködésről is, ez 182 millió forintba került.

A Stop Soros-kampány mögött a második legnagyobb tétel az „eredménykommunikáció” nevű volt: 676 millió forintból reklámozták a családi adókedvezményt, az elektronikus adóbevallást és a vándortáborokat.

Mészáros Lőrinc médiacégeinek 866 millió forint jutott a kampánykiadásokból, Andy Vajna vállalatai pedig 536 millió forintot kaptak.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.