Vállalkozás hvg.hu 2018. február. 27. 10:51

Johnnie helyett Jane Walker – a logó megy, a whisky marad

A világ legjobban fogyó whiskyje női logóval rukkolt elő, hogy többé ne legyen „ijesztő” a nők számára.

Az ikonikus sétáló kalapos férfi helyett egy sétáló kalapos nőt ábrázol majd a Johnnie Walker címkéje, alatta a The Jane Walker Edition-felirattal – írta a Bloomberg. Stephanie Jacoby, a Johnnie Walker alelnöke szerint ezzel a lépéssel a nőket kívánják ünnepelni – és persze fokozottan fogyasztásra bírni. Jacoby szerint a whisky jelenleg „ijesztő” a nők számára.

A spanyolviaszt viszont nem a Johnnie Walker találta fel, hanem a KFC; januárban az alapító Sanders ezredes képét Reba McEntire amerikai country énekesnővel cserélték fel – igaz, ő még Sanders ezredesnek maszkírozva szerepel a képen.

Youtube / KFC

2002 és 2017 között 2,1 százalékot nőtt csak a skót whisky forgalma az Egyesült Államokban, a Johnnie Walkeré viszont ez idő alatt 18 százalékot emelkedett, a szakértők szerint elsősorban a koktélkultúra feléledése miatt. A Johnnie Walker forgalmazója, a londoni székhelyű Diageo a marketingfogás mögött valós vállalásokat is tett: azt ígérik, hogy áprilisra a vezetőségük 50 százaléka nő lesz, valamint a márciusban 250 ezer üvegre rákerülő minden egyes Jane Walker címke után a Diageo 1 dollárt adományoz nőket támogató szervezeteknek.

 

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.