Vállalkozás hvg.hu 2018. február. 27. 10:51

Johnnie helyett Jane Walker – a logó megy, a whisky marad

A világ legjobban fogyó whiskyje női logóval rukkolt elő, hogy többé ne legyen „ijesztő” a nők számára.

Az ikonikus sétáló kalapos férfi helyett egy sétáló kalapos nőt ábrázol majd a Johnnie Walker címkéje, alatta a The Jane Walker Edition-felirattal – írta a Bloomberg. Stephanie Jacoby, a Johnnie Walker alelnöke szerint ezzel a lépéssel a nőket kívánják ünnepelni – és persze fokozottan fogyasztásra bírni. Jacoby szerint a whisky jelenleg „ijesztő” a nők számára.

A spanyolviaszt viszont nem a Johnnie Walker találta fel, hanem a KFC; januárban az alapító Sanders ezredes képét Reba McEntire amerikai country énekesnővel cserélték fel – igaz, ő még Sanders ezredesnek maszkírozva szerepel a képen.

Youtube / KFC

2002 és 2017 között 2,1 százalékot nőtt csak a skót whisky forgalma az Egyesült Államokban, a Johnnie Walkeré viszont ez idő alatt 18 százalékot emelkedett, a szakértők szerint elsősorban a koktélkultúra feléledése miatt. A Johnnie Walker forgalmazója, a londoni székhelyű Diageo a marketingfogás mögött valós vállalásokat is tett: azt ígérik, hogy áprilisra a vezetőségük 50 százaléka nő lesz, valamint a márciusban 250 ezer üvegre rákerülő minden egyes Jane Walker címke után a Diageo 1 dollárt adományoz nőket támogató szervezeteknek.

 

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.