Nem értékelte a bíróság, hogy a Bukás unásig ismert jelenetével reklámoztak egy terméket.
Nem érdemes Hitlerrel viccelődni: egy francia bíróság január végén 20 millió euró (6,2 milliárd forint) megfizetésére kötelezte az Iliad távközlési szolgáltatót, mert az egy 2012-es reklámjában a Bukás című film mémmé vált jelenetében figurázta ki vetélytársait.
A történet – amelyről a Bloomberg számolt be – itt azonban nem ér véget. Az Iliad szintén beperelte az őt bíróság elé citáló SFR-t azzal, hogy a cég a Bukással reklámozott termékét, a Freet megjelenésekor rossz színben igyekezett feltüntetni. Ennek a cégnek ezért 25 millió eurót (7,8 milliárd forintot) ítélt meg a bíróság.
Az indoklás is érdekes: amíg a bírák szerint mindenképpen súlyos, ha egy céget egy háborús bűnöshöz hasonlítanak, az azonban még súlyosabb, hogy az SFR negatív kampánya miatt olyan rossz kép alakult ki a Free Mobile-ról, amely a potenciális előfizetőket is elriasztotta.
A perben az SFR 493 millió eurós kártérítést szeretett volna kicsikarni versenytársától, az Iliad pedig 563 milliót.