A multi változtatásokat vezetett be a clubcardrendszerben, a törzsvásárlók komoly összegeket buktak.
A Tesco clubcardrendszerének lényege, hogy a vásárlók pontokat gyűjtenek, melyeket a költésükkel arányosan kapnak a hűségkártyára. A pontok voucherekre, azok pedig például éttermi fogyasztásra válthatók. Egyes pontokat az értékük kétszereséért vagy négyszereséért lehetett felhazsnálni, de a Tesco most egyszerűsít, és minden pont a háromszorosát fogja érni a voucherrendszerben - írta a BBC.
A vásárlókat emailben tájékoztatták az azonnal életbe lépő változásokról, mire a közösségi médiában tiltakozási hullám indult el. A fogyasztóknak ugyanis nem volt idejük a bejelentés után felhasználni a vouchereket, és mivel a négyszeres szorzók háromszorosra devalválódtak, egyesek száz fontnál is több pénzt vesztettek.
A Tesco azzal védekezett, hogy a legtöbb vásárlójuk úgyis névértéken váltja be a vouchereket, nem használják a jutalmazási rendszert, emiatt a lépés arányaiban kevés vásárlójuknak okoz kellemetlenséget. A clubcard vouchereknek azonban két éves a lejáratuk, sok vásárló az időszak végéig gyűjtögeti rajta a pontokat, így ők most rosszul jártak a Tesco húzásával.
A brit áruházlánc nem az első, aki megkurtította a jutalmazási rendszerén keresztül elérhető hasznot, pedig a clubcard 1995-ös bevezetése után egy éven belül 28 százalékkal nőtt a forgalma, és a vásárlók 16 százalékát szipkázta el a konkurens Sainsburytől. A Sainsbury ezután szintén bevezetett egy klubkártyát, melyen 2015-ben felezte meg a gyűjthető pontok számát.