20 gramm orosz Oscietra kaviár 49 fontba kerül a brit főváros egyik legfelkapottabb éttermében- szombaton este. Hétfőn viszont ugyanez a kaviár "csak" 36 font a Bob Bob Ricard-ban.
Menő hely, ahol csak meg kell nyomni a pezsgős gombot és máris jön az isteni nedű. A tulajdonos Oroszországban született Leonyid Sutov néven, melyet angolosított és Nagy-Britanniában Leonid Shutovnak hívják. A New York-i Bloomberg portálnak számolt be az üzleti újításról, mely a szállodákban vagy a légitársaságok esetében már régi gyakorlat, de az éttermek valamiért fáztak ettől.
"Szombaton este 400 vendégünk van, hétfőn csak 40. Egy-egy vendég átlagosan 100 fontot költ nálunk. Hozzánk általában nem olyanok jönnek, akik olcsó kosztra vágynak. A szállodák és a légitársaságok adták az ötletet. Az ő üzleti modelljük már régóta arról szól, hogy ugyanazt a szolgáltatást más és más áron adják- a szezontól függően."-mondta Shutov.
Mit jelent ez konkrétan a Bob Bob Ricard esetében Londonban? Azt, hogy a vendég a kiemelt napokon (főszezonban), vagyis mondjuk szombaton este 100%-os áron kapja meg a maga kaviárját vagy bármi mást, amit rendel. Ekkor ugyanis nemcsak, hogy teltház van, de a várólistán is szép számú kliens ücsörög. Elő és utószezonban 25% a kedvezmény. Ez mindenekelőtt a hétfői nap, amikor pangás van Londonban az éttermekben. A kettő között is van egy 15%-os kategória - ez például a kedd és a vasárnap. Vagyis az árak igazodni próbálnak a szezonhoz- írja a Bloomberg.
Beválik-e az ötlet?
Amikor a légitársaságok bevezették, hogy ugyanazt a szolgáltatást különböző áron adják, rengeteg ügyfél reklamált. Akkor a cégek azzal a jó tanáccsal szolgáltak, hogy eszedbe ne jusson megkérdezni a melletted ülő utastól, hogy ő mennyiért kapta a jegyét. Azóta mindenki megszokta ezt az új üzleti modellt. Az orosz étteremtulajdonos is nagyon bízik a most induló kísérletben: hamarosan új luxuséttermet nyit a Cityben. Ott már ez az új szezonális modell lesz az irányadó az első naptól kezdve. London üzleti központjában ez aligha okoz nagy meglepetést, hiszen ott megszokták az árak mozgását és pontosan tudják: a jó üzlet legfontosabb feltétele a jó időzítés.