Új üzletet találtak maguknak a manilai üzleti negyedet felhúzó építőipari vállalatok, most a munkásszállók építése a sláger.
Az Ayala Land nevű ingatlanfejlesztő cég hatvanmillió dollárt fektet öt nagy munkásszálló építésébe, csak ezekben 1500 lakóegység van hatezer ember számára. A szállók népszerűsége azért növekszik, mert a fülöp-szigeteki fővárosban dolgozóknak egyre inkább elegük van abból, hogy Manila gyakorlatilag bedugult: a világ legdurvább dugói alakulnak ki a túlzsúfolt városban. A munkásszállókban lévő lakásokat a cégek veszik ki, hogy a munkahelyek közelében tartsák alkalmazottaikat, akiknek így nem kell naponta több órát várakozniuk a dugókban.
A Waze navigációs szoftver szerint Manila az a város, ahol a legrosszabb autót vezetni, s az államfő, Rodrigo Duterte már bejelentette, hogy 170 milliárd dollárt fordítanak az utak fejlesztésére és a közlekedési rendszerek optimalizálására.
Manila mellett több ázsiai ország nagyvárosa is élhetetlenné kezd válni: az indiai Kolkatában egy autóút átlagosan 67 percig tart, míg a bangladesi Dakában ez 59 perc. A listára az európai Moszkva is felkerült 55 perccel.