Vállalkozás MTI 2017. október. 27. 15:09

Legendás magyar márkának épült milliárdos új üzem

Mintegy 3,2 milliárd forintból épített gyártó- és palackozóüzemet a Márka Üdítőgyártó Kft. a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson 500 millió forint európai uniós támogatással.

A vállalkozás újkori történelme 2010-ben tíz termékkel indult el, ma már azonban ötvenféle italt gyártanak – mondta Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Az elmúlt három évben sikerült bevezetniük egy olyan termékpalettát, ami a szénsavas italok mellett már gyümölcsleveket és teákat is kínál. Az új termékek adják értékesítésük negyven százalékát.

További céljuk pedig, hogy két-három éven belül a jelenlegi 35 millió literes éves gyártott mennyiség 100 millió literre növekedjen.    

A Felsőlajoson megépült üzem 15 hónapos kivitelezési munkái 2016-ban kezdődtek. A közel 10 ezer négyzetméter alapterületű gyárban két természetes ásványvízkút is működik, és a gyártás mellett raktározási lehetőséget is kialakítottak. A Márka üdítőitalok elkészítéséhez az üzemben jellemzően hazai beszállítókkal dolgoznak, beleértve az alapanyagot és a csomagolást is.    

A fejlesztéssel a társaság az általa forgalmazott csendes és szénsavas Márka üdítőitalok gyártását is saját kezébe veszi, valamint palackozási kapacitását is bővíti. Ezzel ötven új munkahelyet teremt a megyében.    

A beruházás során a környezetterhelés minimalizálása érdekében a gyár területén egy biológiai szennyvíztisztító telepet is kialakítottak, a gyártás folyamán keletkezett PET-hulladékot pedig újrahasznosítják. A telephely környezetének kialakítása során több mint 12 ezer négyzetméternyi területet füvesítettek és parkosítottak. A keletkező zöld hulladékot komposztálják.    

A Márka az egyik legrégebbi, több évtizedes hagyománnyal rendelkező magyar üdítő. Hazai gyümölcsalapanyagból Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók receptúrája alapján készült el az első szőlő ízű változat 1973-ban, amelyet a Délalföldi Pincegazdaságban palackoztak. A következő években az ország több pincegazdaságában is megkezdődött a különféle ízű – jellemzően hazai alapanyagokból készülő – Márka üdítők gyártása. 

Jelentős mérföldkövet jelentett 2007-ben, hogy a Márka üdítők kizárólagos forgalmazását teljes egészében egy magyar tulajdonban lévő családi vállalkozás, a Márka Üdítőgyártó Kft. kezdte meg.

A folyamatos termékfejlesztéseknek és a megnövekedett fogyasztói igényeknek köszönhetően a Márka üdítő gyártása 2016-ra a korábbi 6 millió literről 35 millió literre növekedett. Nem utolsósorban ez az intenzitású növekedés alapozta meg azt a törekvést, hogy a társaság saját kezébe vegye a Márka termékek gyártását is.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.