A PepsiCo növekvő nyereségről és bevételről számolt be, de Észak-Amerikában csökkentek az eladások, részben a cukormentes új termékek túlzott reklámozása miatt.
A PepsiCo árbevétele a szeptember 9-én zárult negyedévben éves összehasonlításban 1,3 százalékkal, 16,24 milliárd dollárra emelkedett.
A profit is nőtt, éves szinten 7,6 százalékkal. Így a nyereség 2,14 milliárd dollárra rúgott az egy évvel ezelőtti 1,99 milliárd dollárral szemben.
Viszont rontja a képet, hogy az észak-amerikai üdítőital-üzletág bevétele 3,4 százalékkal, 5,33 milliárd dollárra esett, az üdítőital-eladás itt 6 százalékkal csökkent. A hazai piacon két éve nem volt példa csökkenésre.
A vállalat vezetője, Indra Nooyi szerdán azt mondta, hibának bizonyult, hogy túl sokat költöttek a harmadik negyedévben a csökkentett kalóriatartalmú újabb termékeik marketingjére, és ezáltal csökkent a Pepsi, a Gatorade és a Mountain Dew iránti kereslet.
Hozzátette, hogy a jövőben ezért nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a hagyományos sikertermékek reklámjára.
Egyébként a Coca-Cola és a Pepsi is azzal szembesül az utóbbi időben, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett inkább teát és gyümölcslevet isznak.