Vállalkozás MTI 2017. szeptember. 19. 12:51

Pelenkára, csokipapírra cserélné a kerozint a British Airways

Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladékból.

A Velocys vállalattal létrejött együttműködés része a brit légitársaság tervének, hogy hosszú távon fenntartható üzemanyagot biztosítson repülőgépparkja számára.

Az első ilyen hulladékfeldolgozó évente több ezer tonna szemétlerakóba vagy elégetésre szánt háztartási hulladékot – pelenkákat, műanyag élelmiszer-csomagolóanyagokat, csokolédépapírt – fog fogadni, hogy átalakítsa tiszta égésű, fenntartható üzemanyaggá.

Ezzel a brit légitársaság 50 százalékkal fogja csökkenteni a károsanyag-kibocsátást 2050-ig.

A kezdeményezés nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését fogja segíteni, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy jelentősen kevesebb szemét kerüljön lerakókba. Nagy-Britanniában évente 15 millió tonna szemetet szállítanak lerakókba, ami nemcsak a környezet károsítja, de a klímaváltozást okozó üvegházhatású gázok további felszabadulását eredményezi.

A tervezett hulladékfeldolgozó annyi üzemanyagot fog gyártani, amennyi elegendő a BA London és a kaliforniai San José, valamint a louisianai New Orleans között működő Boeing 787-es Dreamliner típusú repülőgépei járatainak egész évi üzemeltetéséhez.

A megújuló repülőgép-üzemanyag több mint 60 százalékkal csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, ami hozzá fog járulni a szénkibocsátás globális csökkentéséhez és a nagy légikikötők térségében a levegő minőségének javulásához.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.