Vállalkozás hvg.hu 2017. szeptember. 17. 18:31

Tuskó módon kampányolt az UberEats a feleségek napján

Az asszonynak a konyhában a helye – gondolhatják a kreatívok, akik az UberEats kampányát kiötlötték.

 Az Uber ételszállító szolgáltatásának nemrég véget ért promóciós kampánya nagyjából ezzel a szlogennel futott: "Hagyd, hogy a nejed egy napot a konyhán kívül töltsön". A cég ezt az indiai Bangalore-ban regisztrált ügyfeleinek küldte sms-ben, felhívva a figyelmet arra, hogy vasárnap, a feleségek megbecsülésének napja alkalmából kedvezményesen viszi ki a megrendelt fogásokat.

Az üzenetre rengeteg felhasználó küldött dühös reakciót az UberEatsnek, mondván, csúnyán rájátszanak a nemi sztereotípiákra. "Bocs, Uber, de miért gondolod, hogy csak a feleségnek van a helye a konyhában" – írta a valaki a Twitteren, akihez rengetegen csatlakoztak.

A cég azóta elnézést kért az üzenet miatt.

Az Ubernek nem csupán emiatt az ügy miatt kell mostanában magyarázkodnia. Korábban egy volt dolgozójuk vádolta a céget szexizmussal és diszkriminációval, az ügybe pedig végül belebukott a vezérigazgató, Travis Kalanick. Utódjának, Dara Khosrowshahinak egyik fontos feladata a vállalati kultúra megreformálása.

(via Business Insider)