Akár 9%-os árcsökkenés jöhet néhány járaton a közeli jövőben- közölte a Ryanair. Ugyanígy nyilatkozott nemrég az easyJet és a Wizzair is. Az ok: Észak-Afrika és Törökország egyre kevésbé népszerű a turisták között a terrorfenyegetés miatt.
Ott kevesebb gépre van szükség és ebből a többi járat profitálhat. Persze a Ryanair sem panaszkodik: az utolsó negyedévben a profit 55%-al növekedett. Itt meghatározó az alacsony üzemanyagár. Emiatt tudják olcsón adni a jegyeket a fapadosok.
Egy átlagos járat jelenleg 40 euróba kerül. Ez csökkenhet a jövőben: szeptember végéig 5%-al, aztán pedig jövő március végéig 8%-al. Persze ezek átlagok, de mindenképp kedvező változást jeleznek az utasok számára. Ha harc kezdődik az utasokért, akkor abból a vásárlók profitálhatnak. A potenciális utazóközönség is növekedhet, mert beindult a bérek növekedése Európában. Az előrejelzések is kedvezőek, mert mind az eurozóna államai, mind a többi uniós ország konjunktúra előtt áll az IMF előrejelzése szerint.
Egyetlen felhő van csak az égen- hangsúlyozza Michael O'Leary, a Ryanair főnöke - ez pedig a Brexit. Így nem lehet tervezni 2019-re nyilatkozta a Ryanair pénzügyi főnöke a BBC-nek. A társaságok a brit kormánynak is megüzenték, ha nem ér el eredményt az egységes légi piac megtartása érdekében, akkor áthelyezik a kontinentális forgalom központját valamelyik uniós államba.
A vetélytárs, az easyJet nem várt a brit kormányra: nemrég bejelentette, hogy a kontinentális forgalom központja a jövőben Bécsben lesz, és nem Londonban. Ebből az utasok nem éreznek meg semmit, ígérte az easyJet, de mindenképp kínos Nagy-Britannia kormánya számára.
Theresa May kabinetjére egyre nagyobb nyomás hárul a nagyvállalkozók oldaláról, hogy a soft Brexit mellett döntsön. Vagyis úgy lépjen ki Nagy-Britannia az EU-ból, hogy közben bent marad az 500 milliós európai piacon.