Házhozszállítással próbálkozhat a világ legnagyobb gyorsétteremlánca, annyival csökkent a vendégeik száma.
Sikeresen tesztelte Floridában a McDonald’s a házhozszállítást, a cég most azt tervezi, hogy hamarosan több országban is bevezetik az új szolgáltatást. Az elmúlt öt évben ötszázmillióval kevesebb vendég érkezett a gyorséttermeikbe, ezért új piacokat kellett keresniük. Lucy Brady, a McDonald’s stratégiai igazgatója is arról beszélt: ez jelentős üzleti lehetőség, amit még nem használtak ki, pedig akár 100 milliárd dolláros is lehet a globális házhozszállítási piac.
A Financial Times úgy tudja, hogy az Uberrel közösen folyt a floridai teszt, de a cég ezt még nem erősítette meg. Annyi biztos, hogy a legnagyobb növekedési lehetőségeket az Egyesült Államok és Kanada mellett Franciaországban, Németországban és Nagy-Britanniában látják: ezekben az országokban a lakosság háromnegyede legfeljebb nyolc kilométeren belül él a legközelebbi McDonald’stól.
Néhány éve egyébként még épp azt magyarázta a McDonald’s, hogy miért nincs házhozszállítás náluk. A Meki Lexikonnak nevezett portálon azt írták: frissen elkészített, forró ételeket szeretnének felszolgálni, ezért kizárólag akkor indítanak kiszállítás-szolgáltatást, ha biztosak benne, a kiszállított ételek ugyanolyan kiváló minőségben érkeznek vendégeikhez, mintha azokat az éttermeikben szolgálták volna fel.