Sporteredmények, sportág és a hirdetők érdeklődése alapján állította össze a Forbes a legértékesebb sportolók listáját. Tudta ön, hogy a 23 éves Babos Tímea az évek során hárommillió dollárt ütögetett össze?
Nincsen értékesebb sportoló Magyarországon Hosszú Katinkánál – írta e havi összeállításában a Forbes.
A lap szerint a legjobban eladható férfi sportoló címvédő olimpiai bajnok vívónk, Szilágyi Áron: ő a második lett az összesített listán. Ehhez a sportsikerek mellett Szilágyi szerénysége, intelligenciája és megnyerő külsője is hozzájárul – olvasható a lapban.
A Rióban Hosszú Katinkához hasonlóan 3 aranyat szerző Kozák Danuta az a sportoló, aki a legtöbbet kereste valaha olimpiai szereplésével, legalábbis, ami az állami győzelmi prémiumot illeti. A listán harmadik helyre befutó kajakozó eddig 169 millió forintot lapátolt össze így.
A magazin rangsorában helyet kapott a Veszprém kézilabdafenoménja, Nagy László (4.), illetve a tavalyi olimpián a dobogó legfelső fokától távol maradni kényszerülő Gyurta Dániel (5.) és Cseh László (6.) is.
A viszonylag sikeres Eb-szereplés ellenére a legjobb helyezést elérő labdarúgó (Dzsudzsák Balázs) csak a 8. lett.
A legmagasabban jegyzett magyar teniszező, Babos Tímea még csak 23 éves, azonban már több mint hárommillió dollárt ütögetett össze, ez 13. helyezést ért a Forbes listáján.
Bár Rióból „csak” egy bronzéremmel térhetett haza, a sajtbureszes Kenderesi Tamást lazasága miatt imádják a hirdetők, a lap listáján 15. lett.
A Forbes 25-ös listájára mindössze egy téli sportot űző bajnok kerülhetett fel. A 21 éves világelső kínai apától származó Liu Shaolin Sándor Magyarország első egyéni Eb-aranyérmét nyerte el gyorskorcsolyában. És egy 24. helyezést a rangsorban.
Módszertan
A lista úgy állt össze, hogy hatvan sportoló tavalyi eredményeit pontozta a szerkesztőség összesen kilenc sportágban. A válogatott- és a kluberedményeket számították be (csak a dobogós helyezéseket vették). Emellett igyekeztek nemzetközi adatok alapján felmérni, hogy egy-egy sportág mennyi pénzt mozgat meg, és ezt is beszámították. Az így kapott, 36 sportoló nevét tartalmazó shortlistet megosztották hét nagy hirdetővel és egy ügynökséggel, arra kérték őket, jelöljék meg, egy márkaismertséget célzó kampányban mennyi pénzt áldoznának egy-egy sportolóra. A hirdetői véleményekből és a sporteredményekből (50–50 százalék) állt össze a végső pontszám, az értékeket 100-as skálára vetítették.