Az amerikai tévétársaság az Euronews partnereként a CNN globális versenytársává akar előlépni úgy, hogy az Európai Bizottság továbbra is jelentős összeggel támogatja az európai hírekre szakosodott csatorna működését.
Az NBC 25 százalékos részesedést szerzett az Euronews-ban, a New York Times értesülései szerint 30 millió dollárért. A tárgyalások már tavaly megkezdődtek, az EU digitális gazdaságért és társadalomért felelős biztosa, Günther Oettinger decemberben személyesen tárgyalt az együttműködésről az NBC irányítóival. A bevásárlással az Euronews neve Euronews NBC-re változik. A csatorna tulajdonosi szerkezetéről, illetve annak korábbi változásáról ITT olvashat.
A brüsszeli Politico hírportál arról is beszámolt, hogy az Európai Bizottság újabb négy évre, 2022-ig támogatja az Euronews működését (tavaly az EB 24.7 millió eurót fordított erre a célra). Az összeg akkor marad meg ezen a szinten, ha a Euronews csapatában nem lesznek leépítések, (jelenleg 400 munkatárs készíti az adást 13 nyelven, köztük magyarul), illetve nem változik az európai ügyekre fókuszáló műsorpolitika. Az NBC képviselői egyelőre úgy nyilatkoztak, hogy a riportkészítés „mélységét és tempóját” erősítenék a vásárlással. A New York Times cikkírója utal arra, hogy az Euronews adása ugyan 277 millió háztartásban fogható Európában, Afrikában, illetve a Közel-Keleten, nézettsége és befolyása azonban nem túl jelentős.
A hvg.hu az Európai Parlamenttel együttműködve számol be ebben a fél évben az uniós intézmények tevékenységéről, a közösséget érintő döntésekről, és ezek hatásairól. Az EP a tartalomért nem vállal felelősséget.