Elkezdték gyártani azokat a magyar autóbuszokat, amelyek az év második felében már futhatnak is Budapest elővárosaiban – írta a Világgazdaság.
Az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-nél már meg is kezdődött a Volánbusznak szánt autóbuszok gyártása, tíz karosszéria gyártása és összeszerelése van folyamatban, amit hamarosan a festés követ – közölte a VG szerint a cég.
A négy pályázó közül ez a társaság nyerte meg 15,3 milliárd forintos ajánlatával a Volánbusz 180 csuklós autóbusz beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A járműveket 2017 második felében kezdik átadni.
A 180 új csuklós autóbusz a Volánbusz Zrt. működési területén, elsősorban Budapest elővárosaiban áll forgalomba. A járműveket tavaly már ki lehetett próbálni a fővárosban.
A közbeszerzési dokumentumok szerint az Ikarus Egyedi Kft. Modulo M 168d buszokat szállít majd, amelyeket 2015-ben a cég a BKV igényeinek megfelelően metrópótlásra fejlesztett ki.
Az Ikarus Egyedi Kft.-nek semmi köze az Ikarus márkanévhez, az ugyanis sohasem volt a társaságnál, az a Széles Gábor által főtulajdonolt Műszertechnika Holding tulajdona. A Modulo buszokat az elektromos autóbuszok és töltőhálózatok fejlesztésével, gyártásával foglalkozó, Mészáros Csabához köthető Evopro Holding Zrt. gyártelepén készítik.
A Volánbusz-tender megnyerése óta ismét folyik az új pozíciók betöltése. Egy ekkora projekt teljesítéséhez „a teljes magyar busz- és beszállítói ipar összefogására van szükség, nem elhanyagolva külföldi szakértők bevonását sem” – közölték a cégnél.
Az egykori Nabi telephelyén, Mátyásföldön évi kilencszáz autóbuszt gyártottak, ez az infrastruktúra jó állapotban áll az Ikarus Egyedi Kft. rendelkezésére. Tavaly is már 61 busz hagyta el a budapesti gyárkaput, de még legalább ennyit le tudtak volna gyártani.
A VG szerint a cég két-három vidéki telephelyet és alvállalkozót is vizsgál mint lehetséges végszerelési helyszínt, hogy az éves kapacitás 2019-re elérje az évi 300–500 darabot. Mindeközben sok vidéki lehetséges beszállítóval is tárgyalnak.