Peren kívüli egyezséggel zárult a bonyolult ügy.
Az EasyJet egyik 22 éves légiutas-kísérője egy Amszterdamból induló járaton 2015 januárjában megevett egy sonkás bagettet, és nem fizetett érte, illetve nem kért számlát róla. A szendvicset a fedélzeti menedzser ajánlotta fel neki, egyikőjük sem gondolt arra, hogy ezzel megszegik a légitársaság szabályzatát – írja a Metro.
Az esetet a hajózó személyzet egy másik tagja jelentette, az EasyJet pedig azonnal behívta a nőt a központi irodájába. Shannon Gleeson természetesen azonnal elismerte a „bűnét”, elnézést kért és rögtön felajánlotta, hogy rendezi a számlát. Az EasyJet azonban ezt nem fogadta el, és kirúgta. Gleeson akkor már három éve dolgozott a cégnél probléma nélkül, a szendvics ára pedig 4,5 font volt.
A nő munkaügyi pert indított, amely most peren kívüli egyezséggel zárult – ennek részletei nem ismertek. A per során azzal érveltek, hogy a légitársaság szabályzata még az utasoknak sem írja elő, hogy számlát kell látniuk, ha vesznek egy szendvicset, ráadásul a cégnek nem volt olyan rendszere, amelyből utólag kideríthető lett volna, hogy a szendvics valóban hiányzott a készletből.
Az EasyJet viszont azzal érvelt, hogy a személyzetnek teljesen egyértelműen tudnia kell, hogy nem dézsmálhatja meg a fedélzeti készletet. Az esetet bonyolította, hogy Gleesonnak ételallergiája van, és állítása szerint azért fanyalodott a fedélzeti szendvicsre, mert nem talált más lehetőséget, ahol ehetett volna.