Már a 30-as éveik második felétől elfordulnak az Ikeától a vásárlóik.
Az Ikea tényleg a fiatalok belépő áruháza, amint kicsit jobban megy, "kinövik" a bútorlegózást. Az USA-ban – ahol az áruházak több mint 10 százaléka működik – az Earnest, fogyasztási hitelekben utazó cég által készített felmérésből az derül ki, hogy a fogyasztók nagyjából 34 éves korukig tolják a lapra szerelt svéd bútorokat.
Az első lakásukat lakhatóvá teszik az Ikeából, de elég hamar, harmincas éveik első felében felhagynak az Ikeába járással. Ez után sokkal inkább a finomhangolásra figyelnek és a szofisztikáltabb lakberendezési áruhákat – mint például a Löwét – részesítik előnyben. Az Ikea a vásárlók 20-as éveinek közepétől nem egészen 10 éven keresztül menő, az évek múltával előbb mérsékeltebben, majd egyre meredekebben csökken a kék-sárga dobozáruházakba látogatók száma.
A magyarországi Ikea egyelőre nem tudott ilyen számokkal szolgálni, de a vásárlóközönség átlagos életkora a két budapesti áruházban első ránézésre is magasabb, mint amit az Earnest mért.