Az angliai Tesco Bank valószínűleg sorba rendezett séma alapján számozta ügyfelei hitelkártyáit, amelyek így könnyedén feltörhetőek voltak. A hackerek nem is tétlenkedtek, november elején 9000 számláról összesen 2,5 millió fontot emeltek le.
A Tesco áruházlánc saját alapítású banki üzletágának 136 ezer folyószámlával rendelkező ügyfele van. Egy november eleji csalási sorozatban 9000 számláról összesen 2,5 millió font tűnt el.
Balhé van az angliai Tescónál
A Tesco, amely pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt Angliában, kénytelen volt blokkolni több ezer ügyfelének kártyáját, miután több számláról is eltűnt a pénz.
A Financial Times piaci információk alapján úgy tudja, hogy a Tesco Bank egy amatőr hibát vétett az érintett hitelkártyáknál. Azokat ugyanis szekvenciális séma alapján előállított számokkal bocsátották ki. A hackerek így könnyen próbálkozhattak a bankkártyák számaival netes boltokban. A bank nem fogott gyanút, hiszen minden kipróbált bankkártyaszám létező volt – írja a lapra hivatkozva a Portfolio.
A bankok nagy része éppen ezért egy véletlenszám-generátort használva adja meg a kártyaszámokat. A 2,5 millió fontos buktához az is hozzájárult, hogy a Visa rendszerén nincs korlátozva, hogy hányszor próbálkozhatnak a kártyaszámokkal az emberek, így egy botprogrammal hamar tesztelhették a kártyaszámokat és az azokhoz tartozó kódok kombinációit.
A Tesco Bank a lap értesülését nem erősítette meg a folyamatban lévő nyomozásra hivatkozva. Ugyanakkor a brit pénzügyi felügyelet mindeközben azt vizsgálja, van-e más olyan bank, amelynél hasonló hibát követhettek el.