Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25 ezren nyomták a játékokat, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat.
A magyar tulajdonú Meex csoport gamer bulija, a PlayIT Show Közép-Kelet-Európa legnagyobb videojátékos rendezvénysorozatává nőheti ki magát. Az első külföldi PlayIT-et Belgrádban rendezik meg 2017 júniusában, a szervezők szándéka szerint pedig hamarosan több is követi majd a szomszédos országokban.
A felnőttekre is hajtanak |
A PlayIT az ország legnagyobb ifjúsági rendezvénysorozata, évente a fővárosban és négy vidéki helyszínen játék tematikus rendezvényeivel 100 ezernél is több látogatót vonz. A PlayIT kiállításon legnagyobb számban (60 százalék) a 12 és 25 év közötti korosztály vesz részt, de a 25 év feletti fiatalok és a szülők is nagy arányban képviseltetik magukat. A szervezők ráhajtanak a felnőtt gamerekre is, ezért 2017-ben útjára indítják a PlayIT Plus nevű rendezvénysorozatot. A rendezvény napján este újra kinyitják a helyszínt, de kizárólag a 18 éven felüliek számára. A PlayIT szervezője a 2005-ben alakult Meex Group, amely mára Magyarország egyik meghatározó piaci szereplőjévé nőtte ki magát a fiataloknak szóló rendezvényszervezés és kommunikáció terén. 2012-ben a Sziget Kft. tulajdonrészt szerzett a cégcsoportban. |
„Két éven belül szeretnénk belépni a román és a szlovák piacra is, hogy a PlayIT legyen a régió meghatározó gamer eseménye. A videojátékok és az eSport világának bennfentes ismerete, a speciális szervezési tapasztalat, valamint a szponzorokhoz fűződő jó kapcsolatunk a kulcs a sikeres külföldi terjeszkedéshez” – mondta Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője.
Az 5 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozat egy igazi magyar sikertörténet, hiszen amíg az első kiállítás közel 1500 látogatóval indult, addig a legutóbbi PlayIT Show 36 ezer négyzetméteren található látványosságaira már több mint 25 ezren voltak kíváncsiak. 2016-ban a Meex szervezésében lebonyolított, gaming tematikus rendezvények több mint 110 ezer látogatót vonzottak, ami 20 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Jövőre a szervezők nagyobb hangsúlyt helyeznek a világszinten egyre népszerűbb eSport programokra is. 2015-ben 750 millió dollár fordult meg az eSport versenyek¬en világszerte, és ez a szám az elemzők szerint 2018-ra megközelíti majd a 2 milliárdot. Az eSport a számítógépes csapatjátékok összefoglaló neve, egyben egy olyan szórakoztató üzletágé, amelynek rajongótábora évről-évre növekszik Magyarországon is.