A Black Friday után több hazai webáruház is a Cyber Mondaynek nevezett akciókkal bombázza a vevőit, köztük a H&M is. Az oldal kezelője alighanem elveszett az akciós árak dzsungelében, mert ugyanazon termék más és más árcédulával van ellátva.
Vegyük például ezt az úgynevezett steppelt kabátot, amely a gyerekholmikat felsoroló oldalon egészen olcsó, 3490 forintra le van árazva (a képernyőképek mindegyikét hétfőn, nem sokkal 12 óra 30 perc után készítettük a hm.com oldal magyar verzióján).
Aztán ha a termékre kattintunk, már nem olyan óriási a kedvezmény. Pedig ugyanabban a steppelt dzsekiben ácsorog a kiskölyök:
Vagy vegyük ezt a férfi kabátot, amiről – és ezért érdemes webáruházakat látogatni – kiderült, hogy parkának hívják. Sajnos itt a leárazás valójában felárazásnak tűnik első blikkre:
Itt azonban a rákattintás után helyreáll a világ rendje, és kiderül, hogy a leárazás alatt valóban leárazást értettek:
Végül itt van a sokfunkciós dzseki, amelyet látszólag durván leáraztak:
Illetve nem, ha rákattintunk, akkor kiderül, hogy itt is valami tévedés van:
Biztosan vannak még meglepetések elrejtve, de nekünk nem volt türelmünk tovább keresgélni.
Korábban előfordult már a H&M-mel, hogy – nyilván véletlenül – valószerűtlenül alacsony árakat vezettek fel a webáruházban a termékeik mellé, de később törölték azoknak a szemfüles vevőknek a rendeléseit, akik gyorsan rendeltek az árukból.
A fenti példák ennél abból a szempontból eltérnek, hogy itt olcsóbb áron meg sem tudnánk rendelni a termékeket, hiszen a rendelési lépésnél már magasabb ár látható.