Vállalkozás hvg.hu 2016. szeptember. 29. 13:28

Állítólag ezekben a boltokban vásárolni menő

A Mastercard rangsorolta a kiskereskedőket, és tudja, melyik a lett legmenőbb áruház? Segítünk: francia, de se sajtot, se bort nem lehet kapni benne.

Az Év Kereskedője verseny abszolút győztese a Decathlon lett. A francia sportszeráruházlánc elsősorban digitális szolgáltatásaival nyerte el a független szakmai zsűri elismerését. Második helyezettként került az élmezőnybe a CSR kategóriában is ezüstérmes Aldi, majd a Burger King és a Príma Mágnáskert Csemege következett a hagyományteremtő szándékkal meghirdetett versenyben.

A legjobb fizetést szolgáló digitális megoldás kategóriában idén a Tesco lett az első, Scan&Shop szolgáltatásával. A díjazott megoldás a mindennapos vásárlást könnyíti meg azzal, hogy a vevők egyből a saját táskájukba helyezhetik a termékeket a vonalkódok beszkennelését követően, vagyis nem kell sorban állniuk, és a pénztárnál ki-be pakolniuk. A kategória második helyezettje a Telenor lett a Telenor Wallet alkalmazással, amely már több mint 450 ezer okostelefonon megtalálható, a harmadik helyen pedig a City Taxi végzett.

 

A Mastercard idén hirdette meg első alkalommal Az Év Kereskedője versenyt azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket, bővítéseket és elismerésben részesítse azokat a kereskedőket, akik minden téren szeretnének többet nyújtani vásárlóiknak. Öt kategóriában összesen 46 pályázat érkezett, melyekből hétfős független szakmai zsűri választotta ki a legkiemelkedőbbeket.

A legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett online is értékesítenek. A pályázatokban szerepelt az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell, a kereskedő a fizikaihoz képest milyen különbségeket tapasztal az online értékesítésben, és ehhez milyen információkat, adatokat gyűjt, illetve milyen visszaigazolásokat kap a vásárlóktól. Ebben a kategóriában a Hervis pályázata bizonyult a legjobbnak, második a Cartour utazási iroda lett, a harmadik helyért járó elismerést pedig Boja Marianna kapta a Babi néni gyógyfüvei vállalkozásával.

Az egyik legnépszerűbb kategória A legjobb ügyfélélmény volt, 21 érvényes pályázattal. Olyan kereskedők szálltak versenybe a címért, akik a termékértékesítés során extra élményt nyújtanak vásárlóiknak. A kategória győztese a Vinotrend Kft. – Borháló borkereskedelmi hálózat lett. A második helyezettnek járó oklevelet – az egyébként abszolút győztes, digitális okosáruházként is működő – Decathlon vehette át, a harmadik helyet pedig a Ma este Színház! csapata szerezte meg azzal, hogy last minute színházjegy-értékesítési programjával különleges élményt nyújt a kultúrakedvelőknek.

A legjobb lojalitás program kategóriában a Burger King nyerte el a győztesnek járó jutalmat. Ezzel a díjjal azokat a kereskedőket értékelte a zsűri, akik minimum 3 hónapos, magyar fejlesztésű, legalább részben digitális alapú hűségprogramot vezettek be, valódi vagy virtuális lojalitás-kártyahasználattal. Ebben a témában a második a Super Shop, a harmadik a Book24 Könyvkereskedelmi Zrt. lett.

Két első helyezettet hirdettek A legjobb társadalmi felelősségvállalási program kategóriában. Holtversenyben végzett az élen a Lidl és a Campona Játszóház, őket másodikként az Aldi és harmadikként a Coop követte.

Az öt kategóriában nevező kereskedők pályázatai közül az abszolút első díjat a legkiemelkedőbb megoldás kapta. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. Az Év Kereskedője 2016 díjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták.

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.