Eddigi legnagyobb árbevételét érte el az MVM-csoport tavaly, az 1267 milliárd forint csaknem 72 milliárddal meghaladta az egy évvel korábbit – jelentették be szerdán az MVM szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A cég vezetője közölte, az MVM fontos régiós szereplővé akar válni.
A csoportszintű Ebitda (kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredmény) több mint 107 milliárd forint volt, 4,2 milliárddal több az előző évinél. Új, középtávú stratégiájában a csoport célul tűzte ki, hogy 2020-ra megduplázza az Ebitda értékét – közölte Csiba Péter, az MVM Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A stratégiában kiemelt cél a csoport megjelenése új piacokon, a regionális szerepvállalás növelése, a szolgáltatások, valamint a megújuló forrásokon alapuló energiatermelés bővítése – tette hozzá. Ugyancsak kiemelt szerepet kap a hazai innováció támogatása, a hosszú távú energiaellátás biztonsága, a versenyképesség további növelése és az ügyfélorientált működés.
Csiba Péter szerint az MVM azt tűzte ki célul, hogy olcsó, fenntartható módon megfizethető energiát biztosítson a magyar fogyasztóknak, eközben a társaság fontos régiós szereplővé válik. Szerinte lépést kell tartaniuk az új versenytársakkal, olyan területeken kell szolgáltatásokat nyújtaniuk, amelyekkel eddig az MVM-csoport nem foglalkozott.
Egy kérdésre válaszolva az elnök-vezérigazgató azt mondta, hogy ha születik tulajdonosi döntés, készek más cégek felvásárlására, de konkrétan még nincs lépés ebben az ügyben.
Arról is beszélt, Magyarország energiabiztonsága alapvetően az MVM kezében van, szeretnének minden lépést megtenni annak érdekében, hogy az ellátásbiztonság a jelenlegi, vagy még magasabb szinten legyen. Aktívan részt kívánnak venni minden olyan energiabiztonsági koncepció kialakításában, amit nagyrészt az MVM-nek kell végrehajtani.
Csiba Péter kitért arra is, hogy az energiaszektorban esnek a termékek árai, a hatékony növekedéshez meg kell keresni a társaságcsoport racionalizálási lehetőségeit, és lehetőség szerint olcsóbban kell szolgáltatni. Az MVM-csoporton belül vannak szolgáltatók, amelyek a külső piacokon is megfelelnek és már megjelentek külföldi országokban; tovább keresik ezeket a lehetőségeket – közölte az elnök-vezérigazgató.
Az MVM támogatni szeretné azokat a fejlesztéseket elsősorban az energetika területén, amelyeket piacra lehet segíteni.
Kóbor György, az MVM Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón közölte, a társaságcsoport tavaly 60 milliárd forintot fordított fejlesztésekre, és összesen 120 milliárd forintot fizetett be a magyar költségvetésbe különböző díjak és adónemek formájában.